Wiersze naszej Siostry Mirki, które ewidentnie natchnione są DUCHEM ŚWIĘTYM! (Część 01, 20 wierszy).

01. Wierzę w miłość:

„Nigdy nie tracimy tych, których kochamy”

Wierzę, że ci, których kocham,
Są bardzo blisko mnie,
Bo mam ich w swoich myślach
I skrywam na serca dnie.

Często się za nich modlę
I proszę Boga dobrego,
By czuwał, dawał im siłę
I chronił zawsze od złego.

Wierzę, że oni też czują
moją miłość ogromną
I choćby byli daleko,
To o mnie nie zapomną.

Bo miłość jak nić niewidzialna,
Ludzkie serca łączy,
Porusza, dotyka, przemienia
I nigdy się nie kończy.

Miłość prawdziwa jest wieczna,
Pragnie zawsze dobra bliźniego
I choćby był nieprzychylny,
Nie gniewa się wcale na niego.

Bo miłość kocha i kocha,
I nigdy się nie kończy,
I kiedyś nadejdzie czas,
Że serca kochające połączy.

A właściwie to one
Są już teraz
Nicią miłości połączone.

Dziękuję całym sercem Panu Bogu
za łaskę miłości, za wiarę w dobro
i za nadzieję na życie wieczne.

 

02. Spotkanie przy studni:

Przychodzę,
bo jestem spragniona, Panie,
Proszę Cię o Twoją łaskę.
Nikt zaspokoić mojego pragnienia nie jest w stanie,
Tylko Ty, mój kochany Panie.

Tak długo czekałam,
Tak długo tęskniłam,
Tak bardzo szukałam.
Nikt nie odpowiadał na moje wołanie.
Tylko Ty je usłyszałeś, Panie.

„Oto Jestem” z czułością wyszeptałeś,
I tym mnie, Panie, przejednałeś,
Bo Ty pierwszy mnie i mojej miłości szukałeś.
Ty na mnie cały czas czekałeś.

Wtedy rzekłeś „Daj mi pić”,
Nie wiedziałam tego,
Że Twoje i moje serce są tak samo spragnione
I dlatego bardzo tęsknią do siebie one.

 

03. Majowy czas:

Ptaki śpiewają o nadejściu wiosny,
Drzewa i krzewy budzą się ze snu,
Tak wiele jest powodów do radości,
Słońce promienie wysyła znów.

Ptaki śpiewają, wiatr szumi kojąco,
Tylko zamknąć oczy i odpłynąć stąd.
Wokół uroczyście, kwitnąco, pachnąco,
Jakby nastał dla nas czas wesołych świąt.

Radość w sercu budzi się z wdzięczności,
Za tak piękny, słoneczny i pogodny czas.
W dobrym tonie nas nastraja i optymizm budzi,
Ten majowy, kwitnący, śpiewający blask.

 

04. Jeśli chcesz:

Jeśli chcesz mieć udział w zbawieniu,
Musisz też uczestniczyć w cierpieniu.
Bo taka jest właśnie droga do nieba,
Przez wiele ucisków przejść nam potrzeba.

Kiedy Ci nawet coś nie wychodzi,
Świadomie łatwiej się z tym pogodzić.
Bo wola Boża jest najważniejsza,
I z Jego pomocą do przyjęcia łatwiejsza.

 

05. Modlitwa:

Modlitwa to z Tobą, Panie, rozmowa.
Wiem, że słuchasz każdego słowa.
Cichutko czekasz na każde westchnienie,
Każde moje do Ciebie zbliżenie,
Każde odezwanie i dobre pragnienie.

Modlitwa to spotkanie z Tobą,
Boś najważniejszą dla mnie Osobą.
Pragniesz świadomej mojej bliskości,
Pragniesz miłości, pragniesz czułości,
Mnie tak grzesznego, lecz dla Ciebie wiele znaczącego.

Modlitwę dziękczynną do Ciebie zanoszę,
Z wdzięcznością w sercu moim Panem ogłaszam.
Światu całemu pragnę obwieścić,
Żeś Bogiem wielkim, Bogiem miłości,
Panem życia i wiecznej światłości.

 

06. Ty, Panie cierpisz:

Ty, Jezu, cierpisz w sercu grzesznika,
Martwisz się bardzo, ból Cię przenika
I chciałbyś tylko, by on zrozumiał,
Jak ważna jest z Tobą, Panie, komunia.

Ty jesteś życiem, źródłem miłości,
Pokojem, dobrem, prawdą, jasnością.
Kto Ci zawierzy nie pożałuje,
Bo tylko z Tobą dobrze się poczuje.

Ty krzyże nasze pomagasz dźwigać
I rozwiązywać trudne sprawy.
Tobie naprawdę warto zaufać,
Dla Ciebie, Panie, warto się poprawić.

Ty Sam przemieniasz nasze serca,
Otwierasz je na łaskę swoją,
Uzdrawiasz nasze chore dusze,
Uciszasz lęki i niepokoje.

Ty dajesz nadzieję na życie wieczne,
Dajesz odwagę, by mówić prawdę.
Dotykasz, lecząc bolesne zranienia,
Balsamem jesteś na nasze cierpienia.

 

07. Kto jest z prawdy:

Każdy, kto jest z prawdy, słucha głosu Bożego,
Każdy, kto ma w sobie piękno, tęskni mocno do Niego,
Kryje w swoim sercu odbicie świętego oblicza,
I niczym się już na świecie tak bardzo nie zachwyca.

Każdy, kto wierzy naprawdę, czasu nie żałuje,
Potrzebującego człowieka chętnie podtrzymuje,
Nie boi się kochać, bo miłość nie zna lęku,
Zawsze się odezwie, poda pomocną rękę.

Każdy, kto jest z Bożego Ducha, innych chętnie wysłucha
I nigdy nie wyśmieje, i nie odbierze nadziei.
Nie pozostawi nikogo samego, mając na myśli dobro jego,
Swój namiot przy nim rozbije i jego troski wspólnie przeżyje.

Bo tylko Bóg może to sprawić,
że jeden drugiemu chce pomóc się zbawić.

 

08. Z serca dziękuję:

Z całego serca dziękuję Ci, Panie,
Za Twoją mękę i za zmartwychwstanie.
Za miłość, która Cię na krzyż zaprowadziła,
Z grzechów mnie obmyła, niebo otworzyła.

Dziękuję Ci, Jezu, za Twoje cierpienie,
Za krew przelaną, za moje zbawienie.
Że mi, Panie, moje grzechy przebaczyłeś,
Wszystkie winy dawno temu odkupiłeś.

Dziękuję Ci, Panie, za Matkę Maryję.
Dzięki jej opiece blisko Boga żyję.
Ona od złego mnie zawsze obroni,
Całe moje życie trzyma w swojej dłoni.

Z ufnością powierzam Jej też moich bliskich,
Rodzinę, przyjaciół i dokoła wszystkich.
Niezawodna Matka zawsze nas ratuje,
Gdy się komplikuje, węzły rozwiązuje.

 

09. Cud przemiany:

Kiedy nad ołtarzem kapłan wznosi dłonie,
Podnosząc do góry małą Hostię białą,
Wtedy wszystko wokół w Twej miłości tonie
I łaska rozlewa się na ziemię całą.

Oczy moje tego zobaczyć nie mogą
Ani rozum ludzki pojąć nie jest w stanie,
Bo to tajemnica wszechmocnego Boga,
Pomóż mi z pokorą przyjąć Ciebie, Panie.

Przychodź tylko zawsze do wnętrza mojego,
Mieszkaj w nim na wieki i Ty mnie przemieniaj.
Pomóż mi pokonać niedoskonałości,
Bo trudno zmienić jest siebie samego.

 

10. Twoje Słowa:

Twoje Słowa, Panie, mają wielką moc,
One mnie dogłębnie przenikają.
Twoje Słowa, Panie, siłą wielką są,
One moją duszę oczyszczają.

Twoje Słowa, Jezu, są lekarstwem też,
Z wszelkich uzależnień uzdrawiają.
Twoje Słowa, Panie, mają wielki sens,
One swą mądrością zadziwiają.

Kiedy mówisz to stwarzasz nowy ład,
Kiedy mówisz powstaje cały świat.
Rzekniesz słowo i życie we mnie tchniesz,
Rzekniesz tylko i się dzieje to co chcesz.

Nigdy Boże Twej wielkości nie ogarnę,
Ani pojąć rozumem moim małym,
Nie próbuję nawet, bo tyś tak potężny
Że nie pojmie Ciebie nawet ten świat cały.

 

11. Błogosławieństwo:

Niech Ci Pan błogosławi i strzeże,
Niech rozpromieni nad Tobą oblicze swoje.
Niech Cię napełni swą łaską
Oraz obdarzy pokojem.

Niech Ci Pan towarzyszy w Twych trudach,
Drogę Twoją niech lżejszą uczyni.
Jego światło niech nigdy nie gaśnie
Jego blask niech Twe życie przemieni.

Niech Ci Pan da siły i mądrość,
Wiele łask, które Ciebie umocnią.
Już się nie martw, bo wszystko to marność,
Idź odważnie z Nim będziesz bezpieczny.

 

12. Tak trudno:

Tak trudno z losem swoim się pogodzić,
zaufać Bogu i Jego Mądrości,
Bo lepiej własnymi ścieżkami chodzić,
samemu rządzić, ufać swej wielkości.
Tak trudno na los swój przestać narzekać,
o wszystko łatwiej obwiniać innych,
Bo przecież każdy z nas chciałby tylko
czuć się zawsze dobrym i niewinnym.

Kto zatem weźmie na siebie to wszystko,
co wokół nas ciągle się dzieje?
Kto zmieni na lepsze nasze ludzkie losy?
Kto potrafi sam odzyskać nadzieję?
Kto ma tyle dobra, tyle siły i wiary?
Kto z nas jest zdolny do tak wielkiej ofiary?
Skoro nikt nie potrafi przemienić sam siebie,
Ani nie chce nawet spróbować,
bo tak dobrze w tym samym miejscu dryfować.

 

13. Wiele zależy od ciebie:

Wielu na świecie ludzi nieszczęśliwych,
Wiele bólu, cierpienia i łez.
Co można zrobić, by to się zmieniło?
Czy musi pozostać tak, jak już jest?

Wiele kłamstwa, fałszu i obłudy,
Złości, agresji, przemocy i zła.
Co można zrobić, by świat się odmienił?
Czy w niepewności niech każdy tak trwa?

Wiele trwogi, lęku i zwątpienia,
samotności, rozpaczy i smutku.
Co można zrobić, by to zatrzymać?
Czy każdy wie czego to są skutki?

Ile na świecie światła i jasności?
Ile uśmiechu, szczęścia i radości?
Ile dobra, ciepła i czułości?
Ile miłości, bliskości, ufności?
Ile cierpliwości, łagodności, otwartości?
Czy myślisz, że to od innych zależy?
Czy tyle, ile ty sam dasz?

 

14. Mieszkanie Miłości:

Miłość po prostu tam zamieszkuje,
gdzie ktoś Jej bardzo mocno potrzebuje.
Znajdzie miejsce w sercu człowieka,
który Jej pragnie i na nią czeka.

To Pani chodząca różnymi drogami.
Ona nigdy się nie narzuca,
Niechciana cichutko odchodzi,
Bo przecież nie chce nikomu zaszkodzić.

Pragnie tylko dobra człowieka,
Aby mu pomóc, cierpliwie czeka.
Zawsze wysłucha, zrozumie, przytuli,
Otrze łzy z oczu, gdy się rozczulisz.

Ona niczego też nie zazdrości,
Jest w stanie pełnej gotowości.
Szybko zauważa też czyjeś cierpienie
I zaraz okrywa swoim ramieniem.

Zrozumie to, co jej w sekrecie powiesz,
Nikt się o tym na pewno nie dowie
I nie wyśmieje Cię, nie skrytykuje,
Bo Ona wszystko sercem czuje.

Zawsze zapomina, co było złego,
pragnie radości serca kochanego.
Nie cieszy się z niesprawiedliwości,
Prawdą umacnia, karmi się prawością.

Z Nią o wiele piękniejsze jest życie,
Choćbyś miał kochać tylko skrycie.
Warto Ją w swoim życiu gościć,
Warto zrobić w sercu mieszkanie dla Miłości.

 

15. Radość:

Skrzydła mi u ramion rosną,
Czuję się jak piórko lekka,
Jak dmuchawiec lecąc wiosną,
Który wiatr przyniósł z daleka.

Wokół pięknie, kolorowo,
Więc wesoło podśpiewuję,
Chciałabym dać Tobie uśmiech
I wyrazić to, co czuję.

Cały świat sobą podpalić,
Raz na zawsze smutki zgasić
By radośnie i wesoło
Było ciągle dookoła.

Życzę z całego serca
szczerej dziecięcej radości.

 

16. Już nie proszę:

Już Pana mojego o nic nie proszę,
On sam wie najlepiej, co dla mnie dobre.
Tylko Mu dziękuję w każdej chwili życia
I każdym czynem uwielbiać Go pragnę.

Kiedy jest mi trudno również Mu dziękuję,
I już się nie głowię, kiedy nie rozumiem.
On mojego serca tylko potrzebuje,
Bo przecież tak wielu rzeczy nie umiem.

Mój Pan widzi wszystko jaśniej i dokładniej,
Tylko oczekuje mego potwierdzenia.
Poprowadzi lepiej poprzez życia drogi.
Gdyż On pragnie dobra swojego stworzenia.

 

17. Spotkanie:

Spotkać się z człowiekiem to coś niezwykłego,
Mieć z nim wspólny język i chcieć dać swój czas.
Spotkać się tak, by nie liczyć zupełnie,
Upływających minut, godzin, dni ani lat.

Spotkać się i cząstkę siebie podarować,
I ani chwili z nim spędzonej nie żałować.
Tylko kochać i czuwać przy nim trzeba,
By dla niego być kawałkiem chleba.

Spotkać się z człowiekiem, by oddać mu siebie,
Przyjąć go nie umysłem, ale sercem.
Być przy nim zawsze, kiedy jest w potrzebie,
Mieć wyciągnięte w jego stronę ręce.

 

18. Cóż znaczę:

Mój Boże, cóż ja bez Ciebie znaczę,
Sama z siebie nic nie umiem dać,
Bez Twojej łaski nic dobrego zrobić nie potrafię.
Pragnę, mój Panie, przy Tobie trwać.

Tobie zawdzięczam życie swoje,
To, że oddycham, że mogę stać,
Że bije dla Ciebie serce moje,
Że bliźnim moim chcę siebie dać.

To Twoja zasługa, mój dobry Panie,
Że innym mówić o Tobie chcę.
To Twoja łaska, że dałeś mi wiarę
I że tak bardzo kochać chcę.

Dziękuję, Panie, że jesteś ze mną
W każdej chwili przy mnie obecny.
Dajesz nadzieję i podtrzymujesz,
Przy Tobie, Jezu, czuję się bezpieczna.

 

19. Księga stworzenia:

Pan Bóg jest w niebie i mówi do Ciebie,
Skup się może głos Jego usłyszysz.
Cały zgiełk świata odsuń od siebie,
Bo mowa ta dociera w ciszy.

Szept Pana Boga jest w śpiewie ptaków,
W powiewie wiatru, szemrzącym strumyku,
W blasku słonecznym w pogodny dzień,
We wszystkim co Ciebie wzrusza, zachwyca.

Wyjdź i posłuchaj, popatrz dokoła,
Na piękno całego Bożego stworzenia.
Wyjdź i przekonaj się, On Ciebie woła,
Znajdziesz tam wiele dobrego natchnienia.

 

20. Kochajmy się:

Często na ludzi patrzymy krytycznie,
Nie ufamy innym, bo nie chcemy ich znać.
Nie wiemy, co naprawdę kryje się w ich sercach,
Sami też nie bardzo chcemy siebie dać.

Brak nam otwartości, brak zaufania,
Brak wiary w dobro i piękno w nas,
Bo to ogromnej odwagi wymaga
A nam jej na każdym kroku brak.

O ile łatwiejsze byłoby życie,
O ile piękniej by upływał czas,
gdybyśmy dzielić umieli się z innymi
Tym, czym Pan Bóg obdarzył nas.

Oby już egoizm przez nas nie przemawiał,
Nie żałujmy braciom cząstki siebie dać.
Przecież Pan Bóg więcej ma niż rozdał,
Więc pokażmy, na co nas naprawdę stać.

Kochajmy się wzajemnie, pomagajmy sobie,
Nie żałujmy czasu ani też miłości,
Okażmy innym trochę zaufania,
A pokój i dobro na świecie zagości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wasze święte treści, Wiersze naszej Siostry Mirki:. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

