Prorok Izajasz przepowiada zdobycie przez Cyrusa Babilonu uznawanego za nie do zdobycia, przepowiada także Izraelitom powrót do ich kraju bez potrzeby zapłaty okupu.

Prorok Izajasz spisał te proroctwa na 150 lat przed urodzeniem Cyrusa i na 180 lat zanim Cyrus dokonał wymienionych czynów, oraz na 80 lat zanim Żydzi zostali wzięci do niewoli:

Iz 44,28 Ja mówię o Cyrusie: ”Mój pasterz”, i spełni on wszystkie moje pragnienia,
mówiąc do Jeruzalem: ”Niech cie odbudują!”, i do świątyni: ”Wznieś się z
fundamentów!””

Iz 45,01 Tak mówi Pan o swym pomazańcu Cyrusie: ”Ja mocno ująłem go za prawice,
aby ujarzmić przed nim narody i królom odpiąć bron od pasa, aby otworzyć
przed nim podwoje, żeby sie bramy nie zatrzasnęły.

Iz 45,13 To Ja wzbudziłem go słusznie i wygładzę wszystkie jego drogi. On moje miasto
odbuduje i odeśle moich wygnańców, bez okupu i odszkodowania” – mówi
Pan Zastępów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biblijne ciekawostki i proroctwa. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

