2016.10 – PAŹDZIERNIK (Intencje naszej wspólnoty).

ZASADY WYSYŁANIA INTENCJI.
Bracie i Siostro jeżeli chciałbyś/chciałabyś pomodlić się razem z naszą grupą w Twojej intencji, to proszę Cię abyś przed wysłaniem prośby o modlitwę na mój numer telefonu: 506-234-999 (jest to najwygodniejsza oraz najszybsza droga komunikacji ze mną, dużo szybsza niż np. droga mailowa),  zapoznał/a się z poniższymi zasadami których niestety musimy się twardo trzymać, gdyż w pewnym momencie naszej modlitewnej działalności zaistniał nie mały chaos między innymi również dlatego, że na bieżąco wysyłałem do całej grupy wszystkie prośby o modlitwę których każdego dnia otrzymywałem co raz więcej, więc liczba wysyłanych każdego dnia znacząco wzrosła, co spowodowało, że wiele osób zraziło się do naszej sms-owej działalności Ewangelizacyjnej i bezpowrotnie odeszło z naszej grupy. Kolejną przeciwnością jest to, że większość z nas nie ma nawet fizycznej możliwości aby zawsze od razu na każde zawołanie prosić PANA o pomoc, ze względu na inne prywatne obowiązki podczas dnia. Dlatego w kilka osób postanowiliśmy, że wprowadzimy następujące zasady:

  • Intencje na dany dzień przesyłam TYLKO RAZ późnym popołudniem;
  • WYJĄTKIEM od powyższej reguły są intencje W WYRAŹNYM ZAGROŻENIU ŻYCIA LUDZKIEGO, które dopisuję do porannej wiadomości z tzw. „Świętą Treścią”, lub przesyłam w osobnej wiadomości w środku dnia. Kolejne odebrane wiadomości W WYRAŹNYM ZAGROŻENIU ŻYCIA LUDZKIEGO będę w miarę możliwości dopisywał do wiadomości wieczornej;
  • W piątki modlimy się TYLKO za dusze zmarłych;
  • W pierwsze czwartki każdego miesiąca modlimy się TYLKO za osoby konsekrowane;
  • Wszystkie intencje które NIE dotyczą zagrożenia życia ludzkiego traktuję jako te, które nie wymagają natychmiastowej modlitwy (zakładam również, że były one znane już wcześniej osobie która mi je dostarcza, więc nie będzie potrzeby aby „już teraz” modlić się w tej sprawie). Jeżeli jednak otrzymam prośbę o modlitwę – wydawało by się wystarczająco wcześnie aby została ona wysłana do grupy wieczorem tego samego dnia, to trzeba się z tym liczyć, że czasem mogę nie mieć możliwości zredagowania już wcześniej przygotowanej wiadomości (z intencjami która ma zostać wysłana tego dnia wieczorem), bo np. będę w pracy, więc intencje tę będę automatycznie przydzielał na kolejny wyznaczony dzień modlitwy;
  • Czasami zdarza się, że osoba która przysyła prośbę o modlitwę, prosi również aby intencja ta była powtarzana przez kilka kolejnych dni lub tygodni (a czasem nawet dłużej), ale niestety nie będziemy praktykowali takiego działania, gdyż w krótkim czasie okazało by się, że prawie każda osoba będzie chciała aby jej intencja też była wielokrotnie powtarzana, co wprowadziłoby duże utrudnienie podczas przygotowywania wiadomości z intencjami dla grupy, powstało by tzw. masło maślane;
  • Dobrze wiemy, że nasz PAN jest PO ZA CZASEM, więc proponowana godzina modlitwy [21:15 – czyli po Apelu Jasnogórskim], nie jest obowiązkowa (można ją dowolnie przesunąć, jednak wiele świadectw mówi o tym, że modlitwa mówiona właśnie o jednym czasie ma większą moc, mówił nam o tym sam JEZUS CHRYSTUS: Mt 18,19 Dalej, zaprawdę, powiadam wam: Jeśli dwaj z was na ziemi zgodnie o coś prosić będą, to wszystkiego użyczy im mój Ojciec, który jest w niebie. Mt 18,20 Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich.), podobnie samo otrzymanie wiadomości z prośbą o modlitwę również do niczego nie zobowiązuje… jednak wszyscy dobrze wiemy, że prawdziwie idąca za PANEM osoba, każdego dnia pamięta o modlitwie. Jestem więc przekonany Bracie i Siostro, że to żaden dla Ciebie problem, aby w wieczornej modlitwie prosić PANA o pomoc w ostatnio otrzymanych intencjach;
  • Podczas wspólnej modlitwy zachęcam również wszystkich do korzystania z jednej z najpiękniejszych modlitw jaką jest Koronka do Miłosierdzia BOŻEGO;
  • Dalej podtrzymuję to, że można do mnie pisać o każdej porze dnia i nocy, ale nie znaczy to, że od razu odpiszę. Bardzo często mam wyciszony telefon, gdyż każdego dnia pisze do mnie nie mało osób, wiec zabieg ten robię celowo, aby nie być co chwilę odrywanym  od codziennych obowiązków, oraz aby nie drażnić innych osób przebywających w moim otoczeniu ciągłymi dźwiękami wydobywającymi się z telefonu. Zawsze jednak prędzej czy później (czasami nawet na drugi dzień), czuję się zobowiązany do tego, aby odpisać na wszystkie wiadomości które tego wymagają. Jednak w natłoku informacji które przewijają się przez mój telefon, już kilka razy zdarzyło się, że po prostu zapomniałem odpisać kilku osobom. Więc jeśli taka sytuacja spotka Ciebie Bracie i Siostro to wiedz, że nie jest to celowe działanie, więc po prostu np. po dwóch dniach napisz do mnie zagubioną wiadomość jeszcze raz;

****************************************************************************************
30 PAŹDZIERNIK (NIEDZIELA):

01. Intencja naszej Siostry Mirki: Łukaszu, zawierzmy Panu Bogu małżeństwo Justyny i Marka, którzy przeżywają kryzys, oby otworzyli się na łaskę Bożą i miłość wzajemną. Pomódlmy się również za ich dzieci. Pozdrawiam w Panu.
02. Intencja naszej Siostry Gosi: Szczęść Boże proszę o modlitwe za moje dzieci aby nie uczestniczyły w halloween ani w szkole ani na podwórku aby Miłosierny Bóg uchronił ich od tego Bóg Zapłać.
03. Intencja naszej Siostry Marysi: Witaj Łukaszu chciałabym poprosić o modlitwe za mojego Tate o Boże błogosławieństwo i zdrowie. O tym ze zle sie czuje nie chcial mi mowic abym sie nie martwila. Mieszkam u rodzicow i gdy Mamy nie ma pracuje w innym miescie to Tata pomaga mi na tyle ile umie z dziecmi.
I jeszcze proszę o modlitwe za moja najmłodsza 3,5 lat córkę tez jest chora od dziś bierze antybiotyk! Chociaż nie widział jej lekarz a takie zalecenia dostałam przez telefon- bo lekarz do którego próbuje sie dostać na NFZ od poniedziałku nigdy nie ma miejsc a pielęgniarki patrzą na mnie jakbym ciągle okłamywała ze od 7-7.40 telefon jest zajęty a o 7.45 już nie ma miejsca do lekarza i innych odsyłają np na pogotowie a mnie nie. Ani razu odkąd tam dzwonie ..:| i chciałabym aby w przychodni do której chodzę z dziećmi było miejsce – dla moich dzieci – żeby mógł je ktoś zbadać albo o lekarza dla nich żebym sie nie martwiła ze nie mam gdzie z Nimi iść gdy są chore.
****************************************************************************************
25 PAŹDZIERNIK (WTOREK):
<<< Przyjdźmy dzisiaj w modlitwie o g.21:15 do naszego Króla na posłuchanie, by wypraszać u Niego Jego interwencję w sprawach polecanych przez nasze Siostry: Marię, Mirkę, Siostry której imienia nie znamy, Małgorzatę, Wiesię, Gosię, Alicję, Anetę, Olę oraz Aleksandrę. Szczegóły dzisiejszych intencji można znaleźć na naszej stronie internetowej: https://sludzybozegoslowa.wordpress.com/2016/10/01/2016-10i/ >>>

01. Intencja naszej Siostry Marii: Szczęść Boże. Bardzo proszę o Modlitwę w intencji mojej córki Iwony która niedługo będzie miała usg. W modlitwe prośmy żeby wszystko było dobrze. Wizyta córki Wyznaczona jest na początku listopada. Bóg zapłać i pozdrawiam.
02. Intencja naszej Siostry Mirki: Łukaszu😊pomódlmy się za tych, którym trudno otworzyć się na miłość Bożą, za tych, którzy oddalili się od kościoła, oby dobry Bóg pokazał im, jak bardzo ich kocha, żeby uwierzyli, iż są Jego ukochanymi dziećmi, że są akceptowani i kochani tacy, jacy są. Pozdrawiam w Panu.
03. Intencja naszej Siostry której nie znamy imienia: Sześć Boże proszę o wsparcie modlitewne o nawrócenie się do Pana Jezusa mojego męża Mieczysława i naprawienie się stosunków do dzieci i żony.
04. Intencja naszej Siostry Małgorzaty: Kochani proszę o modlitwę za Piotra, mojego znajomego, który jest w śpiączce oraz za jego ciężarną żonę i dzieci. Z serca Bóg zapłać.
05. Intencja naszej Siostry Wiesi: Prośmy też Pana o łaski dla Danusi, która jest chora na nowotwór i ma już usunięty żołądek, aby pogodziła się ze swoją chorobą, aby Bóg umocnił ją duchowo.
06. Intencja naszej Siostry Gosi: Za moja koleżankę Grażynę która będzie miała badania kontrolne 25 października i 15 listopada oby były pomyślne i cieszyła sie dobrym zdrowiem…. Bóg zapłać.
07. Intencja naszej Siostry Alicji: Mam prośbę Lukasz wpisz w intencje kiedy pasuje int za Iwonkę o BOŻE błogosławieństwo, o nawrócenie i rozeznanie drogi życiowej dla niej. Dziękuję 🙂 pozdrawiam.
08. Intencja naszej Siostry Anety: Drogi Braciszku proszę o modlitwę o moją kuzynkę Marlenę i jej maleństwo. Kuzynka jutro (tj.2016.Październik.25) będzie miała cesarkę./ Wszelkiego dobra <><
09. Intencja naszej Siostry Oli: Proszę o modlitwe za nasz kurs Nowe Zycie. Za ekipę posługującą i uczestników tych rekolekcji o ochronę. Zaczęły sie komplikacje: -( ale wierze, ze Pan nie pozwoli z Siebie szydzić! Panie Jezu przyjdź.
10. Intencja naszej Siostry Aleksandry: Łukaszu, bardzo proszę o modlitwę wspólnotowa. Przed chwila sie dowiedziałam ze urodził sie wczoraj chłopczyk, 6 miesiąc ciąży, waga 1400 i walczy o życie. Bardzo proszę o modlitwę za dziecko i jego matkę Basię. Bóg zapłać za każde westchnienie. Dobrego końca dnia. BP! i BMB†
****************************************************************************************
21 PAŹDZIERNIK (PIĄTEK):
ZA DUSZE W CZYŚĆCU CIERPIĄCE:
<<< Bracie i Siostro! zachęcam Cie do wspólnej modlitwy dziś o g. 21:15 do naszego miłosiernego OJCA, aby udzielił duszom swoich zmarłych sług i służebnic, odpuszczenia wszystkich grzechów, aby jak najszybciej mogły one oglądać chwałę naszego ADONAI. Polecajmy PANU szczególnie dusze zmarłego kilka dni temu Arka. >>>
****************************************************************************************
18 PAŹDZIERNIK (WTOREK):
<<< Prośba o modlitwę z ostatniej chwili w zagrożeniu życia dla wszystkich którzy mają wolny czas za siostrzenice naszej Siostry Moniki która z powikłaniami związanymi z ciążą (wdał się wirus) trafiła do szpitala gdzie niebawem będzie miała cesarskie cięcie. Dziękujemy za każda nawet najkrótszą modlitwę. >>>
****************************************************************************************
17 PAŹDZIERNIK (PONIEDZIAŁEK):
<<< Przyjdźmy dzisiaj w modlitwie o g.21:15 do naszego Króla na posłuchanie, by wypraszać u Niego Jego interwencję w sprawach polecanych przez nasze Siostry: Mirki, Marysi oraz Anety. Szczegóły dzisiejszych intencji można znaleźć na naszej stronie internetowej: https://sludzybozegoslowa.wordpress.com/2016/10/01/2016-10i/ >>>

01. Intencja naszej Siostry Mirki: Łukaszu drogi😊pomódlmy się za osoby cierpiące na poważne choroby: za moją chrzestną matkę Jadwigę, która ma problemy z sercem. Ma obecnie tak rozrzedzoną krew, że nie można zatamować krwotoku z nosa, oraz za Krysię, będącą po dwóch poważnych operacjach kręgosłupa, oby Bóg umocnił ją duchowo i obdarzył łaską uzdrowienia, Pozdrawiam w Panu😊
02. Intencja naszej Siostry Marysi: Lukaszu z calego serca Ci dziekuje za modlitwe wspolnoty tego 13.10.2016 w powierzonych intencjach i takie moje krotkie swiadectwo pisze. Dzis dowiedzialam sie iz 13.10 tego dnia wlasnie Waclaw za ktorego sie modliliśmy przeszedl zabieg zwiazany z choroba jego (nowotwór) lezy obecnie w szpitalu. Prosze rowniez o modlitwe za Niego w dalszym ciagu i za jego zone Ewe i syna.
Ponadto moje dzieci sa przeziebione i w ten sposób nie mogę jechać ani na orzecznictwo (moje) ani z najstarsza corka do ortopedy. A miałam wyznaczone te dwa cele w jednym dniu o jednej porze w dwoch rożnych miastach.
Na spowiedź udało mi sie umówić chyba cudem na wtorek rano do mojego stałego spowiednika. Od 13.10- do dnia dzisiejszego Pan Jezus pokazuje mi co we mnie jest zepsute. Wracając jeszcze do dnia 13.10 tego dnia moja Odnowa w Duchu Świętym rozpoczęła 10 tygodniowe osobiste rekolekcje . I wlasnie z tych rekolekcji wychodzę z założenia ze to nie dzieje sie przypadkiem wszystko co mnie spotyka. Łącznie z tym ze widzę w którym miejscu jest źle we mnie. Potrzebowałam wlasnie rozwiązać te problemy.
Z całego serca dziękuję. BÓG wiedział ze to ma być ten dzień! Jeśli byłoby możliwe to proszę dopisz jeszcze jedna intencje o dalsza pomoc Bożą w rozwiązaniu moich problemow.
I za moich rodziców i poprawę relacji rodzinnych. Bóg zapłać.
03. Intencja naszej Siostry Anety: Kochany Braciszku. Proszę cala grupę modlitewną o modlitwe za mnie. Jest mi teraz potrzebna modlitwa…
****************************************************************************************
13 PAŹDZIERNIK (CZWARTEK):
<<< Dzisiejszą modlitwę o godzinie 21:15 na która zapraszam wszystkich chętnych, chcemy ofiarować w intencjach naszych Sióstr: Wioletty, Mirki, Moniki, Żanety, Natalii, Eweliny, Klaudii, Marysi, Gosi, Oli. Szczegóły intencji będzie można wkrótce znaleźć na naszej stronie internetowej: https://sludzybozegoslowa.wordpress.com/2016/10/01/2016-10i/ (problemy techniczne z komputerem) >>>

01. Intencja naszej Siostry Wioletty: Witaj mam prośbę o modlitwe, znaleźli u mnie guz nowotworowy,gorączkuje i jakaś ropa sie zbiera w środku bardzo sie boje, na razie mam leżeć, dwie szczepionki muszę przyjąć i na początku listopada będą mnie operować. Z góry Dziękuję.
02. Intencja naszej Siostry Mirki: Łukaszu😊dołączmy też dzisiaj intencję modlitewną za moją koleżankę, aby dobry Bóg umocnił ją i dawał siłę do znoszenia przeciwności. Zawierzmy również Panu Bogu w modlitwie Irenę, która jest chora na nowotwór żołądka i przełyku, niech nasz Pan obdarzy ją łaską uzdrowienia. Módlmy się o lekarzy, którzy zechcą się podjąć operacji. Otoczmy też modlitwą rodzinę Ireny, by Pan umocnił ich w wierze i obdarzył siłą w znoszeniu choroby.
03. Intencja naszej Siostry Moniki: Proszę o modlitwe za moja mamę która ma schizofrenie i bardzo źle sie teraz czuje, ma atak i krzyczy ,ubliża wszystkich. To pilne bardzo proszę o wsparcie w tej ciężkiej sytuacji. Bóg zapłać.
04. Intencja naszej Siostry Żanety: Proszę o modlitwe w intencji mojej matki aby zrozumiała ze jest chora i podjęła decyzje leczenia psychiatrycznego i przestała zatruwać nam życie mi i mojemu ojcu bratu i babci. niech dobry Bóg sprawi aby podjęła sie leczenia dla dobra nas wszystkich i dla lepszej przyszłości. Bóg zapłać.
05. Intencja naszej Siostry Natalii: Proszę o modlitwe za moja mamę za zdrowie.
06. Intencja naszej Siostry Eweliny: Bracie chciałabym prosić o zapisanie intencji o zdrowie dla Stanisławy która jest w szpitalu w ciężkim stanie z góry dziękuję Z PANEM BOGIEM.
07. Intencja naszej Siostry Klaudii: Chciałabym prosić o modlitwę za Macieja, który został zraniony już dobre kilka lat temu przez pewną osobę, ale on ciągle zachowuje urazę wobec tej osoby; i tak jakby ciągle obwiniał ją o swoje niepowodzenia życiowe, gdyż myśli że ta osoba nadal mu złorzeczy, ale się myli ponieważ ona dawno już się nawróciła i wybaczyła mu w swoim sercu. Niech dobry Bóg obdarzy go jakże ważną łaską przebaczenia wobec swoich bliźnich.
08. Intencja naszej Siostry Marysi: Witaj Łukaszu miałabym prośbę o modlitwe
1. Za Ewe i Wacława o Boże błogosławieństwo i zdrowie o wyjście z choroby. I aby Dobry Pan wlewał w Ich serca spokój i siły.
2. Za moja siostrę Martę i jej nowo narodzonego syna Grzegorza (8.10.2016) i także dla Jej rodziny o Boże błogosławieństwo i zdrowie.
3. O Boże błogosławieństwo i opiekę Aniołów Stróżów dla mojej trojki dzieciaków.
I rozwiązania moich problemow i znalezienie odpowiedniego Kaplana do zbliżającej sie spowiedzi.. Z Bogiem.
09. Intencja naszej Siostry Gosi: Bardzo bym chciała zmienić prace pracuje w handlu i jestem już zmęczona tym bardziej ze nie jesteśmy szanowani chcialam bym pracować o normalnych porach dnia i mieć niedziele wolne Bóg Zapłać za modlitwe.
10. Intencja naszej Siostry Oli: Szczęść Boże Łukaszu,
Byłabym wdzięczna za modlitwę, nawet krótką, w następujących sprawach:
– synek sąsiadów Krzysio, 24 października będzie miał zabieg wycięcia guza na rogówce. Muszą stwierdzić czy jest złośliwy. Proszę o spokój ducha dla jego rodziców (chłopiec był długo oczekiwanym)
i o realizację Bożego Planu w życiu tego chłopca, a tak po ludzku – by troska i strach zmieniły się w radość.
– w 40 rocznicę ślubu rodziców (16.10) by Dobry Bóg, ogarnął ich swoją Miłością, by ich związek odżył i mogli ją dawać sobie wzajem. Proszę o łaskę zbliżenia ich do Boga, zaufania Mu we wszystkich troskach i doświadczeniach jakie ich dotykają i wybaczenia wzajemnego, sobie samym i tym którzy ich ranią.
Z serca Bóg zapłać 🙂
****************************************************************************************
08 PAŹDZIERNIK (SOBOTA):

01. Intencja naszej Siostry Natalii: Proszę o modlitwe, aby spadł deszcz i aby zakończyła sie susza.
02. Intencja naszej Siostry Gosi: Szczęść Boże proszę o modlitwe za mojego tatę Wiesława któremu niewiele życia zostało a nadal jest daleko od Boga aby Miłosierny Bóg dal mu łaskę pojednania i pogodzenia sie z Bogiem.
03. Intencja naszej Siostry Anety: Bracie Łukaszu moja Pani profesor, nauczycielka, ta co choruje na raka płuc jest w ciężkim stanie,ale stan jest stabilny. Chce żeby wyzdrowiała, ale jeśli Bóg chce inaczej niech tak będzie. Chciałabym prosić Was o modlitwę żeby w ostatnich chwilach nie cierpiała,żeby w pokoju odeszła do PANA. PROSZĘ O Modlitwę za jej najbliższych.
04. Intencja naszej Siostry Eweliny: Panie Jezu proszę Cie żeby moja przyjaciółka Gosia spotkała Ciebie na swojej drodze i poczuła ze tylko Ty jesteś Nieskończoną Miłością. Aby zawarła związek sakramentalny ze swoim partnerem. Duchu Święty natchnij ja także podczas sobotniego egzaminu specjalizacyjnego aby go zdała. Boże dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych. Chwała Tobie Panie Jedyny Królu.
05. Intencja naszej Siostry Mirki: Pomódlmy się za kapłanów, którzy przeżywają kryzysy a zwłaszcza za ks S.
****************************************************************************************

05 PAŹDZIERNIK (ŚRODA):
<<< Zachęcam Cię dzisiaj Bracie i Siostro do wspólnej modlitwy do naszego PANA o g.21:15 która chcemy dzisiaj ofiarować w intencji o pomyślność zabiegu na zacne dla naszej Siostry Danuty, który odbędzie się 10 paźdz. oraz o spokój ducha i odwagę dla niej przed zabiegiem. Prośmy również PANA o ukojenie bólu i uzdrowienie dla naszego Brata Stanisława, u którego lekarze podejrzewają zapalenie opon mózgowych. // Przyjdź PANIE JEZU!! >>>
****************************************************************************************
01 PAŹDZIERNIK (SOBOTA):
<<< Wszystkich którzy chcą ofiarować miłość naszym bliźnim, zapraszam do wspólnej modlitwy uwielbienia naszego ADONAI (g.21:15), na której będziemy także wypraszać NAJWYŻSZEGO o pomoc w sprawach naszych Sióstr: Mirki, Anety, Ani, Doroty oraz naszych Braci: Szymona i Łukasza. Zachęcam do skorzystania z jednej z najpiękniejszych modlitw jaka jest Koronka do Miłosierdzia BOŻEGO. Szczegóły intencji w zakładce „Październik” >>>

01. Intencja naszej Siostry Mirki: Prośba o modlitwe za małą Wiktorie od dziś leży w ciężkim stanie. Patron jej bł. Bojanowski. Za każde westchniecie Bóg zapłać.
02. Intencja naszej Siostry Anety: chcialam gorąco prosić o modlitwe za uzdrowienie mojego taty. Ma sie ostatnio gorzej fizycznie no i strach ogarnia jego i moja mamę.
Z góry DZIĘKUJĘ. Chwała Panu teraz i na zawsze.
03. Intencja naszej Siostry Ani: Łukaszu Pan obdarzył pewna osobę nowym życiem, proszę o modlitwe aby nic złego sie nie stało, aby Maluszek rozwijał sie zdrowo a jego mama miała dużo siły. Dopisz proszę modlitwe za ojca tego malucha aby przyjął to dziecko (bo teraz nie chce go) i wspierał jego mamę.
04. Intencja naszej Siostry Doroty: Bardzo proszę o modlitwe w intencji Ireneusza. Choroba nie pozwala mu stanąć na nogach o własnych silach, a jest zupełnie sam. Nie ma rodziny, ani znajomych, bo zmienił niedawno miejsce zamieszkania. Bóg zapłać. D.
05. Intencja naszego Brata Szymona: Witaj Lukasz gorąco proszę o modlitwe za Basie aby zerwała znajomość z żonatym czeszczyznom za Jarka który po wielu latach będzie przystępował do spowiedzi św, oraz za Elżbietę i Krzysia o sile w niesieniu krzyża i błogosławieństwo Boże w ich sprawach. Błogosławionego dnia dla Ciebie I Twoich bliskich.
06. Intencja naszego Brata Łukasza: Bracie! Proszę o modlitwę z ostatniej chwili. Siostra mojego kolegi z wojska z pod Warszawy zaginęła. Proszę o modlitwę aby sie odnalazła cała i zdrowa.
****************************************************************************************

Ten wpis został opublikowany w kategorii Codzienne intencje naszej wspólnoty, Rok 2016 – Intencje naszej wspólnoty:. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

